Friday, May 21, 2010

End up my 'life'

Selama ni aku fikir, my work is my life. Sedar tak sedar, dah 2 tahun aku bekerja sebagai QS ni. Byk pengalaman yang aku dapat. Sekarang aku dh bekerja under PKNS. Quite strong la kedudukannya kalo difikirkan. Apa yg aku nak selama ni almost aku nk dapat. Aku dh dekat dengan lawyer kesayangan aku tu n insyalah hujung tahun ni kitorang akan berkahwin n menetap di negeri Selangor ni. The fame, respect n confidence tu smua dh ada.

Tp..disebalik keseronokan aku bekerja sebagai QS ni timbul lak perasaan boring. Pengalaman tu penting..sb tu leh dikirakan byk dh pengalaman yg aku dapat sepanjang aku kerja ni. Tetiba lak terasa mcm nk stop practice n do something new. Keja mcm aku ni selalu kena stayback kat office, kejar deadline, mesyuarat, pricing tender n mcm2 lagi la. Everything is in numbers and figures. Since aku dh nak berkahwin tak lama lagi, mesti la aku ada planning. Kalo boleh tu aku nak la luangkan lebih masa dengan family. Tambah2 kalo dh ada anak. Sapa lagi nk uruskan diorang semua? Aku tak sanggup nak suruh bini aku tu berhenti kerja. Dia mesti boring. Then mesti la dia akan jd mcm salah seorang pompuan dlm cite Desperate Housewife tu. Kalo jd mcm si Gaby tu parah aku. Gile melaram! Kalo mcm Bree... ok la sb pandai masak. Tp dibuatnye ada affair dgn jantan lain, mereng pala otak aku.

Ok la..tu luahan perasaan aku. Aku nk tanya korang semua la. Kalo aku ambik keputusan drastik stop practice sebagai QS ni, apa hala tuju aku seterusnya? Melepak? wat business nasik lemak? jual kereta? jual badan?. Tolong la nasihatkan aku ni..

No comments: