Sunday, July 11, 2010

bola..bola..bola!!

Salam...

Musim Piala Dunia dah sampai ke kemuncaknya. Pasukan Sepanyol sudah bergelar juara setelah menumpaskan Belanda dengan satu jaringan sahaja. Itupun bila dah masuk 2nd half masa tambahan. Aku n tunang aku tengok di McD depan F&N Shah Alam awal pagi tadi. Dari pukul 12.30 kami sampai, pukul 5.15am baru ada 1 gol. Tekanan btul! Aku berharap belanda menang sebab mengikut perjanjian kami, siapa yang menang akan dapat sehelai T-shirt. disebabkan dia sokong team Sepanyol, maka aku la yang kena bagi sehelai T-shirt kat dia.

Macam-macam perkara yang aku jumpa sepanjang musim 'World Cup' ni. Paling aku bengang skali masa game Germany vs Uruguay untuk tempat ketiga. Ada sekumpulan orang tu poyo je lebih. Tah betul minat bola ke tak tah la. Memekak dari awal game sampai abis. Rasa mcm nak sepak je sekor-sekor. Aku tau la dh tengok bola, mesti la kena wat bising. Lain la kalo korang tengok nasyid. Tapi takkan la setiap masa game tu ko nak wat bising tak tentu pasal. Respek la skit privacy orang sekeliling. Rasanya, ini la perkara yang membawa kepada pergaduhan di kedai-kedai mamak semasa menonton perlawanan bola. Kena tetak la, kena belasah dengan helmet la & macam-macam lagi la.

so, untuk safety, belajar la respek orang sekeliling. Jangan mem'poyo'kan diri di khalayak ramai n jangan la jadi cheep attention seaker. Ni leh mengganggu gugat orang di sekeliling

salam..peace

4 comments:

~ said...

hai german d loser, i'm spain d winner..bile nk dpt baju ni aa?da xsaba nk riak & takbur ngan baju tu..haha!

Marquis de kash said...

eleh, blagak yek? kita jumpa euro nanti. time tu dh kawin. leh naikkan taruhan ni. hahahaha!!

~ said...

ele..baya utg skrg dl, br leh nk bet utk euro

Rohaizat Hashim said...

kah kah kah kah kah.. belanda kalah... hahahahahahaa