Thursday, July 8, 2010

Ketentuan...

Salam...

Hari ni aku ada story menarik nak dikongsi dengan para bloggers semua. Semalam dalam akhbar Malay Mail melaporkan PKNS Engineering & Construction Berhad (PECB) bakal digantung lesen kontraktor gara-gara kegagalan menyiapkan projek kuarters jururawat di HTAR walaupun projek itu telah berjalan selama 3 tahun sejak 2007.

Kesian gak aku dengar. Tambah-tambah lagi aku baru je join company ni. Leh dikatakan semua tempat aku join mesti ada masalah. Sebelum ni aku dengan I-Nai Venture Holding yang terlibat dengan projek kompleks istana negara, jalan duta. Lepas je aku keluar, tup-tup timbul cerita projek tu bermasalah. Tu tak kira company-company lain yang sebelum ni aku kerja di Kedah.

Mengikut hati aku, aku sbenarnya tak la rasa panic. Mana saja aku pergi, aku tetapkan dalam diri aku yang rezeki Allah SWT tu ada di mana-mana. Dia yang berhak. So, kalau ditakdirkan aku dapat VSS aku tak rasa kesal. Aku yakin ni adalah petunjuk dari Allah SWT untuk bagi aku berdikari mencari rezeki yang halal dengan kudrat aku sendiri. Tapi aku tak boleh terburu-buru. Kita hanya merancang, selebihnya Allah SWT yang tentukan. Kita kena bertawakal dan berserah pada qada & qadar.

No comments: